Ved en af boderne solgte de studerende en julekalender med 24 A5-kort i lagt i en syet pose.
Kalenderen bød blandt andet på illustrationer, signeret af studerende, skæve postkort, sjove til-og-fra-kort, opskrifter på alternative julegodter, anderledes julepynt og meget, meget mere med jul.
De havde også fået gaver fra byens forretninger, som der blev trukket lod om.
Samtidig har Shane været på banen med sin pakkekalender
Allerede den gang kunne jeg se muligheder i at min klasse skulle lave en julekalender til deres forældre. Ideen var at kalenderen skulle sælges og pengene skulle gå til en fælles tur med klassen.
Nu har ideen ligget og ulmet i et par år. Min ambition er at mikse de to typer kalendere sammen.
Næste skoleår skal klassen til Kattegatcentret og sove med hajer, så nu skal det være. De går i 3. klasse og kan også klare flere ting selv.
Planen er at eleverne fra skolestart løbende kommer til at lave produkter, som vi bruger til julekalenderen. Målet er at flere fag skal bidrage.
I musik kan der optages enten en video eller en lydoptagelse, hvor de synger.
I billedkunst kan der laves til-og-fra-kort, bogmærker, postkort, julepynt.
I dansk skal der indlæses historier, skrives historier, fortælles om juletraditioner og mærkedage.
Hver enkel julekalender har et miks af forskellig elevers produkter. Så de færdige produkter bliver et fælles projekt. Lene fra kontoret har allerede bestilt en kasse med kuverter. Så er vi godt på vej...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar