torsdag den 26. maj 2016

Læseteater-ideer nu på Padlet

Efter at klassen havde arbejdet med Theas læseteaterstykke, var der flere elever, der også ville skrive.

Til de to første makkerpar lavede jeg følgende oplæg til:




















Min oprindelige ide var at skære ned på opgaverne og pludselig var jeg i gang med at lave ekstra. Så næste tiltag var at lave en fælles brainstorm med klassen, hvor eleverne selv kom med ideer til læseteaterstykker.

Her brugte jeg programmet Padlet fra Skoletube. På Skoletube havde jeg oprettet en klassekanal, hvor min Padlet til opgaven lå tilgængelig for eleverne. På Skoletube åbnede de kanalen og gik ind på Padletten. Nu var det muligt for tomandsgrupperne at oprette et opslag. Hvert opslag skulle rumme én ide, fire roller, hvor den ene rolle var en oplæser. Samt en kort beskrivelse af, hvad stykket skulle handle om.


Nogle grupper misforstod og lavede lange lister med ideer til et emne. Men skidt med det. Padletten skal fra nu af være det sted eleverne finder ideen til et læseteaterstykke. Når en ide er valgt, skrives der i opslaget at emnet er taget og der lægges et link ind til det færdige stykke. Det er planen:)
Jeg glæder mig til at komme videre med projektet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar