onsdag den 16. september 2015

Vi tester Evernote på elev, der har en dårlig finmotorik

I 2. klasse har en af mine kolleger en elev, der har store udfordringer, når han skal skrive i hånden.
Det giver en masse bøvl for ham, når han skal skrive i den arbejdsbog, der hører med til læsebogen.
Min kollega Jytte og jeg har haft en snak om vi på en nem måde kunne få ham til at skrive i arbejdsbogen med sin Ipad.
Og nu er vi kommet frem til en ide, der skal prøves af med eleven.

I går introducerede jeg så min ide for Jytte og vi prøvede det af sammen. Vi vil prøve at bruge programmet Evernote. Evernote er et program, som jeg personligt har brugt en del til at tage noter eller gemme gode ideer. Det kan bruges på computer, chromebook, smartphones og Ipad. Og den gratis version tror jeg sagten at vi kan nøjes med.

Jytte fotograferer sider til eleven


Ideen er at arbejdssiderne i bogen fotograferes som en note. Så kan han åbne noten og på Ipaden skrive tekst med tastaturet. Den fotograferede side kan forstørres og formindskes.

Her ses en side, hvor vi testede med at skrive inde på den fotograferede side


Den færdige side kan sendes til læreren som et link. Så kan læreren se den side, som eleven har lavet.
Hvis det virker efter hensigten har vi et værktøj, der kan bruges med det samme af eleven og er enkelt opbygget. Han får den første intro på fredag og jeg glæder mig til at prøve det af sammen med ham.
Vi har oprettet eleven og brugt hans uni login som brugernavn og kode, som han også bruger i andre sammenhænge. Hvis vi får det til at virke er målet at forældrene selv kan gøre noterne klar til knægten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar