onsdag den 9. september 2015

Forældre skaber sammen rammerne..

3. årgang på min skole afholdt i går deres fælles forældremøde.
vi starter altid samlet med alle forældre til en fællessang og fælles info. Herefter går man ud i respektive klasser.

I min klasse har vi meget fokus på klassens trivsel og sprogbruget i klassen. En af mine kæpheste er at skabe gode relationer på tværs af elever, lærere, pædagoger og forældre.

I går prøvede jeg en ny ide af. Alle elever havde inden forældremødet lavet en klassetrivselsundersøgele. Ud fra resultatet af undersøgelsen havde jeg lavet 4 "legegrupper" med 6 elever i hver. Ideen er at få rusket lidt op i de konstellationer, der er i klassen og blande drenge og piger.

Til mødet havde jeg lavet fire gruppeborde, så forældrene fra start sad med forældre fra samme legegruppe. De fik en kort intro til legegrupperne og fik derefter 30 min til at få etableret fire arrangementer med deres gruppe børn. Jeg var kommet med forslag til måneder. Men det stod grupperne frit for at lave om på det. Som inspiration blev de opfordret til at bruge siden forældrefiduser.dk


Vi sluttede af med at lave en misundelsesrunde, hvor hver gruppe præsenterede hvilke ideer, de var kommet op med. Hold da op hvor kom der nogle gode og fantasifulde ideer på banen. Jeg var målløs over hvor kreative de greb ideen an. Jeg blev især glad over at høre, hvor mange steder forældrene ville lave fælles spisning med både børn og forældre.

En ting er sikkert mine elever kan se frem imod en masse fede oplevelser sammen med deres egen legegruppe. Hele min forældregruppe styrer bare FOR VILDT.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar