fredag den 18. september 2015

Jeg blev lidt høj i dag

I dag skulle vi så prøve vores ide af på den unge mand i 2. klasse. Klassen skulle på biblioteket og vi havde så tid i klassen til at eksperimentere med Evernote.

Klassens lærer har et godt samarbejde med forældrene, der bakker op omkring projektet. Han har sin egen Ipad med, hvor forældrene har fået lagt Evernote ind på, og et ekstra tastatur. Jytte havde sørget for at arbejdssiderne lå som noter inde i Evernote, så vi skulle bare i gang. Jeg sad ved siden af og drengen arbejdede selv med lidt snak med mig. Det gik super godt. Det var nemt at hente noten frem. Nemt at aktivere noten, så han kunne skrive og han gjorde bare det hele selv.

Her er vi i gang med at teste sammen


Vi havde en udfordring, da han skulle sende et link af noten til sin lærer. Ipaden var nemlig ikke sat op med hans email. Det nåede vi ikke. Men det er næste skridt at få det til at køre.

Vi har også snakket om at eleven selv kan tage billeder af de sider, som han skal arbejde med.

I pausen viste vi projektet frem for kolleger på årgangen og læsevejlederen og de kunne godt se potentialet i vores forsøg. Jeg blev lidt høj i dag. Glæder mig til at arbejde videre med dansklæreren og knægten:)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar