mandag den 10. august 2015

Mine elever har numre

Når vi skulle hente bærbare til undervisningsbrug i min gamle klasse, tog jeg kun halvdelen af eleverne med ned. De tog hver to bærbare med op i klassen og når vi skulle aflevere, bragte den anden halvdel dem ned igen. Det sparede tid på den lange bane. Det har jeg ikke villet gøre så længe min nuværende klasse gik i 1. og 2. klasse. De var for små. Men nu tør jeg godt.
Samtidig faldt jeg over den ide at alle elever har et fast nummer i klassen. Når man så skal lave grupper, hente ting fordele elever var det hurtigere at dele dem ind med numre end navne.

Som tænkt så gjort. I dag på første skoledag blev de præsenteret for ideen og fik fortalt deres nummer. Der er også sat en seddel op med numrene, hvis man ikke lige kan husk hvad man er.

Vi skulle bruge MiniIpads i undervisningen og vi har 28 stk. Nu var det pludselig ikke til diskussion hvilken de skulle have fat i. De tog MiniIpaden med samme nummer som dem selv. Når vi pakkede sammen kunne jeg lynhurtigt finde ud af hvem der manglede at aflevere.

hver ipad har sin faste plads med nummer på. Det samme er graveret ind i Ipaden

På skabet hænger deres numre



Ingen kommentarer:

Send en kommentar