mandag den 10. august 2015

Første skoledag

Skønt at se sine unger igen efter 6 uger. Brune, glade og klar:)

I billedkunst havde vi gang i sommerferieterningerne. Efter en fælles brainstorm på tavlen gik de i gang. Det var lidt sværere at samle terningerne end jeg havde forudset. Men ved fælles hjælp og ekstra tape lykkedes det. De der blev hurtigt færdige samledes i grupper, hvor de spillede "Sommerferieterning". På skift slog man med sin terning og havde så 30 sekunder til at fortælle inden det var den næstes tur. Rundt i lokalet kunne man høre små råb "Færdig tiden er gået" når sekunderne var sluppet op. Så der skulle speedsnakkes.





Oppe i min egen klasse prøvede vi kræfter med den nye (for eleverne) app Word på skolens MiniIpads. På tavlen skrev vi forskellige ordklasser op og fandt sommerord til hver ordklasse. Jeg tog udgangspunkt i min egen sommerferie og eleverne supplerede.

Appen er nem at gå til, men vi fik udfordringer med bogstaverne å, æ og ø. Her måtte ø blive til o, å blev til aa og æ blve til ae. Her i bakspejlet skulle ø selvfølgelig have været oe.

Eleverne gemte billedet på Miniipaden og sendte deres billede på mail til mig.
En fornøjelse at åbne sin mailboks og der ligger en masse billeder og venter på en.


Billederne er blevet printet ud og skal op og hænge i klassen. Jeg vil bruge elevernes ord til noget ordklassetræning i morgen. Samtidig har jeg sat billederne ind i en Google præsentation, som er embedded på opslagstavlen i Forældreintra



Ingen kommentarer:

Send en kommentar