tirsdag den 11. august 2015

Hvordan gik det med sommerlæse-bingo?


Jeg var meget spændt på hvordan det var gået med at læse i sommerferien og om eleverne havde brugt bingo-pladen aktivt. Nogle forældre havde kontaktet mig for at få ekstra kopier, da originalen var gået tabt i sommerferien. Så nogle har været aktive:) 



Vi havde en snak om hvilke udfordringer, der havde været og hvad der havde været bedst. Lara mente at feltet, hvor man skulle spise slik mens man læste var bedst. Asger fortalte at det var lidt besværligt, da han skulle læse for familiens hund. Den udvandrede simpelthen. Og William havde slået 3 fluer med et smæk med både at læse med lommelygte, under dynen og i telt.


Hver tirsdag morgen er vores læse- og bibliotekstime. Jeg havde derfor besluttet at lave en fælles bingo-præmie, der bestod af chips og saftevand til læsningen. Men til eleverne proklamerede jeg at jeg havde kolde vandflasker som præmie stående nede i lærerkøkkenet. To elever blev sendt derned og jeg nød deres ansigter, da de kom ind i klassen med posen med lækkerier.

Vi er i gang med vores chips-læsning

Næste sommerferie skal ideen helt klart videreudvikles. For der har helt klart været en forskel på læseindsatsen hos mine elever denne sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar