søndag den 16. august 2015

0. klasses første skoledag

Vi har i efterhånden flere år haft en fast tradition, når eleverne fra 0. klasse starter første skoledag.

Efter besøg i klasserne samles alle forældre i Kompasset, der er vores miniaula på skolen. Et af indlæggene er fra mig, der fortæller de nye forældre på skolen hvordan de skal bruge Forældreintra.
På den måde får alle nye forældre den samme info omkring brugen og skolens forventninger
Jeg har oprettet en eksterne elev og koblet mig på som mor. Og viser hvordan jeg som forælder logger mig på og aktivt bruger siden.
I år lukkede computeren ned undervejs i mit oplæg. Den havde ikke været brugt siden før sommerferien og gik igang med at opdatere og genstarte uden at jeg var herre over situationen. Det var mega pinligt. Det vil jeg ikke prøve næste år.

Vi gør især meget ud af at opfordre dem til at opdatere telefonnumre og email på sitet. Forældre er ikke så gode til at ringe til kontoret, når de får nyt nummer. Men når de 24/7 kan gå ind på Forældreintra er det nemmere.


Børnehaveklasselærerne har altid haft det lidt svært med at få brugt Forældreintra aktivt.
Derfor aftalte vi for flere år siden at jeg som it-vejleder satte alle 0.- klassernes Forældreintra op på samme måde. Vi afholder et møde, hvor de fortæller om behov og ønsker" og jeg "designer" siden til dem. De er også åbne for at prøve nye ting af.

Jeg tager altid et fælles billede af dem til forsiden og på opslagstavlen lægger jeg qr-koder, som forældrene kan bruge, hvis de vil have Forældreintra-appen på deres mobiltelefoner,

Skolen har indkøbt de små brochurer om Forældreintra og disse brochurer med koder bliver også udleveret til forældrene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar