mandag den 1. juni 2015

Ringe i vandet...

Som it-vejleder får jeg en gang imellem det der kick, når jeg i mit vejledningsarbejde har givet en kollega et lille skub til at prøve kræfter med it.
Sidste år lavede min egen årgang bøger til de nye 0. klasser og i år prøvede jeg at sælge ideen til 1. årgang. De sagde ja og har nu i alle fire klasser været i gang med at lave små bøger i appen Skriv og Læs.

Bøgerne er blevet samlet i en kanal på Skoletube, som er offentlig. Alle bøger er blevet printet ud som små bøger. Klar til at blive overrakt den aften hvor de kommende 0. klasser kommer på besøg med deres forældre



Sidste år lavede vi bøgerne i den gamle app. Men i år prøvede klasserne kræfter med den nye app, hvor eleverne logger sig på med UNI Login. Appen er blevet shinet op og bøgerne kan nu laves med flere farver.

Min kollega Lis, som jeg synes er en fantastisk lærer, har svært ved at kaste sig ud i nye it-projekter, hvis hun ikke føler sig tryg i programmet. Men når hun nu havde sine dansk-kolleger med og mig som hjælper, så kastede hun sig ud i det. Jeg har haft mange besøg i min klasse af Lis undervejs når det lige drillede. Men nu hvor projektet er slut, har hun stadig blod på tanden og arbejder videre med appen på andre måder. Så er det FEDT at være it-vejleder:)

Lis i gang med Skriv og Læs


Ingen kommentarer:

Send en kommentar