tirsdag den 26. maj 2015

Overkill i Google Drev. Hvor mange kan skrive i samme dokument på en gang.

Denne gang pressede jeg citronen for meget.

Prøvede at få en hel klasse til at skrive i det samme Google-dokument på en gang.
I forbindelse med et forløb om Kim Fupz Aakeson, ville jeg prøve at lade hele klassen skrive sine egne personlige beretninger i et fælles dokument.
Jeg havde oprettet dokumentet som en tabel, hvor hver elev havde sit skriverum at skrive i.
Mit håb var at de kunne blive inspireret af hvad de andre skrev og måske også presset lidt i at få ord på "papir". Samtidig skulle dokumentet være synligt på projektoren, så jeg kunne følge med i hvor de enkelte var i skriveprocessen.
Det holdt systemet simpelthen ikke til. Siden låste og jeg måtte rundt og få kopieret deres tekster over i egne dokumenter, som de så delte med mig.



Nur har jeg prøvet at have 6 stykker på som gik fint og 24, hvor det gik helt galt. Bliver også nødt til at prøve med 12 stykker for at se om det kan lykkes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar