torsdag den 13. november 2014

Når tingene driller

Ja så kom den første udfordring med vores julekalender til forældrene.
Der skulle lægges lydfil ind i de små slideshows som jeg havde lavet i Google Drev. Og det kan man IKKE. Man kan embedde sin lydfil, Men det er jeg ikke interesseret i. Jeg vil bare høre elevens oplæsning.
Hvad gør man så?
Gode råd var dyre. Forhørte mig på Google+, hvor jeg fik forslag om at embedde min lydfil eller at optage en video, hvor man filmer billedet til historien, mens eleven læser sin historie op. Det passede ikke rigtigt ind i mine planer.

Testede så Skoletubes værktøj slideshows, hvor man kan lave små diasserier og lægge en lydfil på. Fordelen ved værktøjet er at man bruger de medier, man har lagt op på Skoletube. Jeg lavede en lille test, som I kan se HER.

Jeg er meget tilfreds. Skoletubeslideshow består af et enkelt billede og den enkelte elevs lydfil med deres historie.
Nu skal jeg bare have ændret i alle mine indlæg på bloggen og slette de ting, jeg har lagt ind:(
Og så i gang med at lægge billede og nyt slideshow ind fra Skoletube.

Til gengæld er jeg blevet inspireret i at få brugt de to værktøjer hos Skoletube sammen i forbindelse med at vi øver oplæsning. Værktøjet på appen, hvor eleven læser sin tekst op, er oplagt at kombinere med Slideshowet som værktøj på computeren. Eleven har alle sine medier samlet i Skoletube og skal bare samle det. Passer godt til indskolingen. Jeg tænker på boganmeldelser, eventyr, fagbøger, oplevelser fra rejser eller klasseture.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar