søndag den 30. november 2014

Julekalender til forældre i indskolingen forskellige måder

Jeg har to billedkunstklasser på 2. årgang og jeg har min egen danskklasse også på 2. årgang. I forbindelse med december måned har jeg prøvet nogle forskellige måder at lave julekalender til forældrene på fra eleverne.

I min egen klasse har vi lavet historier, som eleverne har indtalt på ipad. Hver historie er lagt ind i et enkelt slideshow på to sider og samlet på en blog i Blogger. Her kan forældrene så dagligt i december måned gå ind på bloggen og se/høre den nye historie. Forløbet kan I læse om i tidligere indlæg på min blog.

Bloggen er HER

I de to billedkunstklasser har vi lavet julebilleder og lavet en julekalender til forældrene i Forældreintra.

I begge klasser har jeg lavet opslag på opslagstavlen på Forældreintra. Hvert opslag dukker op én bestemt dag i december og er åbent i to dage. Så hver dag vil forældrene kunne se et nyt billede på Forældreintra

Opslaget er meget enkelt. Der er et billede og under billedet står der Dagens låge.

På billedet kan I se at opslagene ligger og venter på at blive udgivet



Da der ikke er 24 elever i klasserne har jeg lavet en Animoto d. 1. december, hvor der kører et lille diasshow med billeder fra processen, som en opstart


Her kan I se en af udgaverne

Jeg ved ikke hvorfor, men der kommer næsten altid uventede udfordringer, når jeg skal prøve nye ting af. I forbindelse med julekalenderen på Forældreintra, ville jeg scanne billederne ind på skolens kopimaskine. Det gør jeg jævnligt uden problemer. Men i denne uge ville ingen af de tre kopimaskiner jeg prøvede virke. Jeg scannede billederne ind og sendte til min email, men intet dukkede op. Det betød at jeg blev nødt til at fotografere billederne enkeltvis og lægge ind. Noget der tager længere tid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar