lørdag den 15. november 2014

Forskellige test på klassens julekalender

Jeg har eksperimenteret lidt med hvilken udgave som jeg skal bruge til klassens julekalender og havde en ide med at samle en af mine elevers historie på tre forskellige måder. For at give jer et indtryk af hvordan det kommer til at se ud. Det er blevet reduceret til to måder, da det var for indviklet at få lyden koblet på via Youtube. Kan sikkert lade sig gøre. Men jeg kunne ikke finde ud af det.

Valg 1:
Billeder og lydfil sat ind i Skoletubes Slide Maker.



Valg 2:
Billeder og lydfil sat ind i Skoletubes Slideshows

Valg 3:
Billeder og lydfil sat ind i Google Slides var mit første valg
Ja den udgave valgte jeg fra, da jeg kun kan bruge lydfiler og videoer uploadet fra Youtube.

Jeg er endt med at bruge Skoletubes Slide Maker, da den har været nemmest at arbejde i og nemmest at embedde i bloggen. Jeg har haft kæmpe problemer med Slideshows, der ikke tilpasser sig siden og så må jeg ind og rode i koden for at ændre størrelse. Det var ingen succes.

Jeg har lavet en lille film om hvordan jeg laver de enkelte decemberindlæg til julekalenderen.


Jeg har fået samlet næsten alle elevernes ting i en fælles blog og mangler kun lidt tegninger og nogle enkelte lydindspilninger. På tirsdag skal jeg vise det foreløbige resultatet for eleverne. Det glæder jeg mig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar