torsdag den 22. maj 2014

Den første læsning

Vi arbejder med materialet Den første læsning på vores skole.
Hertil er der knyttet en portal med forskellige lærings- og træningspil. Portalen er en del af de digitale abonnementer, som Aarhus Kommune har.
Mine elever er meget begejstrede for at arbejde med siden og jeg opfordrer dem også til at arbejde videre derhjemme. Det er digital læsetræning bygget op omkring sproglige aktiviteter/spil.
Normalt arbejder mine elever sammen to og to. Men her må jeg trække "arbejde alene"-kortet. 
Eleven skal nemlig igennem de enkelte baner og niveauer, inden de kan kan komme op på næste niveau.
Både drenge og piger er meget optagede af det.



Lige nu er det udkommet til 0. og 1. klasse.
En enkelt anke har jeg dog. Vores støttecenter kan ikke bruge portalen til sine elever, hvis de ikke går i enten 0. eller 1. klasse. Så skal der oprette ekstra klasser og betales ekstra. 
Ellers hvis man har en læsesvag elev på andre årgange, kan vedkommende heller ikke bruge portalen uden at der skal oprettes fiktive klasser og betales ekstra.
Hvis eleverne i 0. klasse ikke når alle opgaver inden 1. klasse, kan de heller ikke fortsætte, hvor de er kommet til. De får kun adgang til det trin, de går på.
Det er for ufleksibelt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar