tirsdag den 20. maj 2014

Tværfagligt på Skjoldhøjskolen

I dag var jeg sammen med Sune ude på Skjoldhøjskolen og afslutte et tværfagligt forløb i dansk og billedkunst.
I billedkunst har eleverne arbejdet med Paint Shop Pro. De har fået taget billeder af sig selv. I programmet har de klippet sig selv ud og sat sig selv ind i nye billeder og nye situtationer.
En svær proces i en 1. klasse og vi er også blevet klogere undervejs omkring rammer og struktur.
Men nogle sjove og spændende billeder har de fået lavet. Jeg har samlet deres billeder i denne Animoto



I dag skulle de så sammen to og to lave små historier i Photo Story. Alle collagerne var til fælles brug og der kom mange sjove historier ud af det.Det var en fast struktur til deres historier. Alle skulle have en farvet forside og slutside + fem billeder. Der skulle skrives tekst på billederne og indtales lyd.
Jeg har fundet to, der viser hvor forskelligt det kan gribes an.
En stor tak til Rikke og 1.A. Det var en fornøjelse at arbejde sammen med jer.





Collage-ideen har jeg tænkt mig at prøve af i min egen klasse næste skoleår. Min ide er at lave julekort, hvor eleverne er klædt ud som nisser eller engle og klipper sig selv ind i andre billeder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar