lørdag den 13. august 2016

De første skoledage

Klassen mødte ind på første skoledag i 4.A til vores nye klasselokale, som jeg næsten havde fået færdigindrettet. På bordene var der navneskilte og en startopgave, hvor vi skulle finde ud af om de nu også var parat til at starte i skole igen. Navneskiltet har to funktioner. For det første fandt de ud af hvor deres startplads i klassen var og navneskiltet skal også bruges af de nye lærere, som klassen har fået.

På tavlen havde jeg skrevet en velkomst, der var fuld af fejl. Klassen måtte til start lige få rettet den til.
Teksten som jeg skrev på tavlen

Den rettede tekst. Teksten blev senere på dagen brugt til opstart på timen, 
hvor eleverne skulle skrive pæn skrift.



Navneskilt ved bordet og quizen, der skal løses.

Vi holder KIDS NEWS i klassen og de havde lavet en quiz i deres avis op til skolestart. 

På tavlen lavede vi bagefter et diagram, hvor vi satte resultaterne ind.

Det er vist meget gennemsnitligt:)

Af andre tilbage-til-skolen-aktiviteter vil jeg nævne tre, som vi nåede i ugens løb.

Autografjagt:

Eleverne går rundt til hinanden og samler autografer. Alle autografer skal være forskellige


Jeg har fundet den hos Ann Berit (En guldgrube af gode ideer og overvejelser)

jeg havde samlet 15 brochurer fra sommerlandet og lavet tre spørgsmål til her.
Ude på skolens multibane, hjalp eleverne mig med at få alle opgaver fordelt rundt på banen med en kegle over. Vi lavede det som et stjerneløb, hvor de sammen med deres nye bordmakker skulle rundt og finde svar. Når en opgave var løst, skulle de ind på midten til mig, hvor jeg tjekkede deres svar. 
Det er svært at læse brochurer:)


Inspirationen har jeg fundet på Facebook, hvor en havde lagt sine opgaver ud. Og nu kan jeg ikke finde det. Mine materialer ligger på skolen og bliver vist her senere.

Eleverne blev bedt om at komme med tre udsagn om deres sommerferie, hvor en af dem var en løgn. De gik rundt til hinanden og fortalte. Den anden skulle gætte hvilken oplysning, der ikke passede. Det var sjovt.


Jeg tror at du ikke har...





Ingen kommentarer:

Send en kommentar