mandag den 1. februar 2016

Mobilopbevaring i klassen

Endelig kom de ventede mobilholdere til min klasse og paralleklassen.

Plastickasse med låg og håndtag, så kassen kan tages med

Fiberkasse med inddeling. Navne i rummene, så elever har deres faste rum

Mine elever var hurtige til at få indviet kassen. De fik lov til selv at bestemme hvilket rum, der skulle være deres. Vi satte en label på med deres navn. jeg er især glad for at mobilerne kan være i kassen uden at ligge oven i hinanden. På den måde viser vi også eleverne at vi gerne vil passe godt på deres ting. Samtidig er det nemt at se hvem, der mangler at få eller aflevere sin mobil. Kassen passer perfekt ind i vores klasseskab i klassen. 

Eleverne afleverer deres mobiler om morgenen. Mobilerne står låst inde i skabet hele dagen (med undtagelse, hvis de skal bruge den i undervisningen). Mobiler bliver udleveret når skoledagen er slut. Det fungerer godt. Jeg var lang tid om at komme til den beslutning om at inddrage mobilerne. Men oplevede at mobilerne fyldte mere og mere hos eleverne og at de havde svært ved at lægge dem fra sig. Trods utallige klassesnakke om mobilbrug i skolen, ændrede mønsteret sig den forkerte vej.

2 kommentarer:

  1. Hej.
    Smart løsning til mobilerne. Hvor har du købt de to forskellige løsninger?
    Mvh. Michael, Lærer i Dragør

    SvarSlet
  2. Hej Michael

    Jeg har købt dem hos

    http://varebil-inventar.dk/mobilkasse-til-undervisningen/

    Jeg har købt over et par gange og firmaet har givet rabat, når jeg bestilte flere. Kan varmt anbefales.

    Vh
    Tine

    SvarSlet