torsdag den 26. november 2015

Bedsteforældredag i min klasse

Traditionen tro inviterer vi altid elevernes bedsteforældre til et arrangement i løbet af skoleåret.
Hvert år forsøger jeg at skabe en ny ramme at være sammen i.
I år havde vi booket madkundskab en hel dag og i går havde haft den store bagedag sammen med bedsteforældrene.

Vi inviterer via Forældreintra og en papirinvitation, som I kan se her til højre.
Tilmeldingen sker på Forældreintra, hvor klassens forældre kan melde bedsteforældrene til.

Ikke alle elever har bedsteforældre, så hvis en onkel, god ven af hjemme eller en forælder tager med, så er det også ok.

Som noget nyt spurgte vi bedsteforældrene om de ikke ville sende opskrifter til os, som var populære i de forskellige familier.

Og lige pludselig havde jeg en bedstefar, der stod for et klejneværksted og han havde selv alle ingredienser og redskaber med og en bedstemor medbragte selv brunkagedej:)

Der kom over 30 bedsteforældre

Jeg havde valgt at madpakkerne skulle blive hjemme og at vi skulle spise frokost sammen. Havde derfor forberedt chili con carne hjemmefra, som vi bare skulle bikse sammen i køkkenet. Her tog mine bedsteforældre helt over og fik bikset den ret sammen. Jeg agerede mere stik-i-rend-dreng når de manglede noget og sørgede for at der var kaffe på kanden. Undervejs gik jeg rundt og tog billeder.

I dag har jeg så samlet opskrifter og billeder til en lille bagebog. Bagebogen skal være en af gaverne i den pakkekalender som klassen er ved at lægge sidste hånd på.
Men I kan få et smugkig på den her.


Det er en dag, der kræver en ekstra indsats, men en gang imellem har jeg brug for at vi spræller lidt ekstra. Og en dag som jeg havde i går kan jeg godt få ekstra energi af:)

Og som altid slutter vi af med et gruppefoto af dem allesammen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar