fredag den 24. april 2015

Vi øver på at fortælle

Som træning til vores zoo-aften skulle eleverne prøve at optage hinanden på film, hvor de fortalte om deres dyr. Hver gruppe fik en ipad og deres fagtekst, som de havde skrevet om deres dyr. De fik at vide at det var vigtigt at prøve at fortælle uden papir.
Jeg vil ikke ligefrem sige at det var en stor succes. De var stadig fremmede overfor at skulle blive optaget på film og der blev i nogle grupper lidt for meget pjat.
Vi fik en fælles snak i klassen om det og flere elever fortalte at det var lidt svært det med at blive filmet. Sådan lidt pinligt syntes de.
Jeg tænker at vi bare skal prøve det mange gange, så de vænner sig til det og at det at filme sig selv bare bliver noget man gør og at ipaden bare bliver et redskab til det.
Sådan var det jo også egentlig for mig selv, da jeg startede med at filme mig selv.

Emil øver og øver.....

Alternativ ipadholder. Radiatoren i brug.

Vi optager....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar