søndag den 21. december 2014

Julekalender igen igen

Julen står for døren og vores forældrejulekalender er snart slut.
Det endte med at jeg endnu en gang måtte ændre kurs i mit projekt.
Til trods for at jeg med bedste overbevisning havde dateret hvert eneste indlæg til at åbne på en bestemt dato, ja så skete det ikke.
Det betød så at jeg måtte ind hver morgen for at gøre dagens låge synlig og det var absolut ikke med i min plan. Samtidig var det stik imod mine principper med at skulle gøre tingene mere enkle.

Jeg skrev ud på Google+ i håb om nogle kunne komme med de vise sten om hvad jeg kunne have gjort forkert. Men der var ingen hjælp at hente.

I stedet flyttede jeg forældrejulekalenderen over i Skoleblogs, hvor de har lavet en blog til selv samme formål. Den har til gengæld virket og lågerne åbner som de skal:)


Jeg har brugt mere krudt på projektet end først forventet og jeg er blevet klogere. Udfordringerne har gjort at jeg har lært nye redskaber at kende (Google Slide, Slideshows og Slidemaker. Her tænker jeg især på nogle af deres begrænsninger.) 
Men næste år prøver jeg igen og denne gang skal eleverne mere på banen omkring det tekniske. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar