lørdag den 16. august 2014

Sådan tråder du en nål

Jeg er startet op med en 4. klasse i håndarbejde.
Vi har stadig håndarbejde, da vi på skolen har valgt at skyde opstarten til det nye fag håndværk og design til næste år.
En af de første ting, som de skal lære er at tråde en nål. Det er svært for mange og det kræver træning.
I år har jeg som noget nyt lavet en lille instruktionsvideo, der viser hvordan de skal tråde nålen. Den er lagt ud på Forældreintra og på Elevintra, så eleverne kan "lave lektier" hjemme og øve på at tråde en nål.


I stedet for at skrive løbende hjem til forældrene om hvordan det går, og hvad vi har gang i, har jeg valgt at oprette en klassekanal på Skoletube til mit håndarbejdshold. Hver vil jeg løbende lægge små digitale produktioner ud fra min undervisning. Elever og forældre finder kanalen som en genvej på Elevintra og Forældreintra.



Jeg har fundet ud af at når jeg bruger min Ipad til at tage billeder og film, tager det ikke lang tid at smække en Animoto eller en liile film sammen og smide op i Skoletube. Jeg bruger Animoto-appen og Skoletube-appen, der er på Ipaden. Meget enkelt og nemt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar