mandag den 2. juni 2014

Instagram i 1.A

Hver fredag har jeg sammen med min klasse enten arbejdet med logbog eller klasseavis. Her har vi set tilbage på ugens løb og snakket om hvad der er sket i undervisningen og i SFO. Ofte har eleverne svært ved at huske, hvad der er sket og jeg ved ikke hvad der er sket i de andre læreres timer.
Men nu har jeg måske fundet en løsning på dilemmaet. Nemlig Instagram.






Jeg har oprettet en Instagram til min klasse og klassens voksne har fået brugernavn og adgangskode. Nu kan de tage billeder med deres mobiler og lægge billeder op på klassens Instagram.
På Forældreintra og på klassens blog har jeg lagt et link, så forældre og elever kan gå ind og se billederne.
Om fredagen kan vi med projektoren se de billeder fra undervisningen og SFO i ugens løb og nemmere få frisket hukommelsen op med hvad der er sket.
Der er mulighed for at skrive lidt tekst til hvert billede og vupti, så kan forældrene følge lidt med i hvad vi laver.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar