søndag den 4. maj 2014

Aurasma app til vejledning

Jeg er faldet over en app til Ipaden, der er lidt genial.
Den hedder Aurasma og da film mange gange fortæller mere end ord, vil jeg vise den Youtube, der fik mig på sporet. En amerikansk lærerfar viser hvordan den kan bruges. Hans stemme er lige lidt overgearet, men så skru ned for lyden:)



Har derfor kastet mig over at lave små film til siderne i klassens arbejdsbog i dansk. Når eleven med sin ipad kigger på siden han/hun vil have hjælp til, dukker min videovejledning op.

Jeg har eksperimenteret lidt med hvordan jeg skulle lave optagelsen. Først prøvede jeg med Explain Everything, hvor jeg lavede en optagelse af siden. Men det tog for lang tid synes jeg.
Fandt derfor på en mere enkel løsning. Den viser jeg i dette videoindslag.



Jeg kan se mange forskellige muligheder med den her app. Men nu starter jeg med dette projekt. Så må det andet komme senere.

Hvordan gør man så i praksis?

Aurasma-vejledning fundet på Youtube 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar