onsdag den 12. februar 2014

Google Drev som lektieopgave

Drengene og  pigerne i min klasse laver ikke så meget på tværs af køn og derfor har klassens forældre og vi besluttet os for at gøre en ekstra indsats for at styrke relationerne på tværs af køn.

Vi har valgt at eleverne bliver delt op i tomandsgrupper (en dreng og en pige), der skal lave lektier sammen hjemme hos hinanden.

Formål:
At styrke relationerne blandt drenge og piger. Samtidig vil der også være et fagligt fokus på brug af Google Drev i opgavetyperne.

Rammer:
Der laves tomandsgrupper bestående af en dreng og en pige, der har 14 dage til en hjemmeopgave. Den første uge arbejder makkerparret hjemme hos den ene elev og den anden uge er de hjemme hos den anden.  Eleverne skal lave en opgave i Google Docs af forskellig karakter. Når de har lavet deres første omgang, får de respons af mig på deres opgave. Anden omgang skal de gøre opgaven bedre ud fra den respons de har fået.

I skolen har alle elever lavet en danskmappe på Google Drev, som de deler med mig. Det gør det muligt for mig at gå ind og læse de tekster, som de skriver i mappen og give respons.

Jeg har lavet et skema, hvor eleverne er sat sammen med en makker og hvilke uger de har til opgaverne.
Jeg vil lave videovejledninger til eleverne, hvor de kan hente hjælp. Jeg arbejder også på at få det fikset, så jeg kan give respons via lyd til eleverne. Så kan de høre min respons i stedet for at skulle læse en tekst.

Jeg har fundet programmet Kaizena til at give respons. Det samarbejder med Google Drev.


Er du nysgerrig, så se denne Youtube-tutorial, der viser hvordan du kan give respons.

Nu skal vi bare i gang....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar