onsdag den 12. februar 2014

Google Drev i 1. klasse

Så har vi kastet os over Google Drev i min klasse.
Med købt hjælp fra UNI C, har alle elever på skolen adgang til Google Apps Education med deres UNI Login.
google-apps

Før vinterferien har jeg brugt tid på at få eleverne logget ind på siden. Jeg har gjort mig mange overvejelser om hvordan jeg skulle dele med mine elever.
Her fik jeg hjælp af Anja Emilie Madsen, der har bloggen COOL IT. Hun har lavet en video, hvordan du kan se hvordan eleverne kan oprette mapper, som de deler med læreren.

Jeg fulgte simpelthen hendes brugsanvisning punkt for punkt.
Husk at bruge browseren Chrome. Den fungerer bedst sammen med Google Apps.
Arbejdet blev fordelt over to dage. På projektoren fulgte eleverne arbejdsgangen og gjorde det sammen på deres egen maskine.
Eleverne arbejdede sammen to og to. Den ene elev loggede sig på Google Drev og sammen hjalp de hinanden med at oprette en mappe delt med mig. Opgaven blev at de skulle lave en undermappe med navnet Skrivning. Her skulle de oprette et dokument, hvor de skulle skrive en tekst af fra læsebogen.
Næste dag var det så den andens tur til at få oprettet sin delemappe med mig.

På mit eget drev har jeg nu oprettet en mappe til min klasse, hvor jeg har samlet alle elevernes dansk-mapper.

Fordel:
Når eleverne skriver tekster i deres dansk-mappe, deler de altid automatisk med mig.
Jeg har mulighed for at gå ind og rydde op i deres mapper (uden at skulle bruge tid i undervisningen på det)

Jeg glæder mig til at komme i gang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar