søndag den 28. august 2016

Videovejledninger til kolleger

På min skole er jeg ansvarlig for Skoleintra-delen omkring personale, forældre og elever.
Jeg har i flere år villet lave en samling af små videoer, der viser mine kolleger, hvordan de "ordner" ting på Intra. Det kan være at opdatere et klasseforældreråd i en klasse. Eller hvordan de tjekker op på personlige oplysninger og hvilke oplysninger, der er tilgængelige for forældre og elever.
Det er meningen at den skal vokse undervejs.

Derfor har jeg oprettet en ressourcekanal på Skoletube, hvor mine kolleger har adgang til.
Jeg har optaget med Screen Cast O Matic på Skoletube og valgt at køre det med ét forsøg for at fastholde at det ikke behøver at være perfekt for at forstå budskabet.

Forsiden af kanalen

Et eksempel på en video

Ingen kommentarer:

Send en kommentar