søndag den 26. januar 2014

Inspiration fra besøg på engelsk skole i London

Har været til Bett-messe i London onsdag-torsdag. Messen er fyldt med digitalt isenkram og rundt omkring kan man høre oplæg af forskellig slags. Det var UCL LIllebælt, der havde lavet turen.

Torsdag var vi en gruppe på besøg på Rosendale Primary School. En fantastisk spændende tur på en interessant skole.



Jeg har taget to ideer med fra mit engelske skolebesøg, som jeg håber kan blive ført ud i livet på en eller anden måde.



1: Jeg vil prøve at bruge Evernote, som et værktøj til at samle information omkring mine elever. Det gør det muligt at samle information i min undervisning og gemme de enkelte elever i hver sin mappe. Den kan gemme lyd, video, billeder, tekst og pdf-filer.  Jeg kan se mange muligheder. Evernote kan bruges både på smartphone, Ipad, Chromebook og bærbare.
2: Jeg vil forsøge at skaffe udtjente bærbare til at lave Ubuntu-maskiner, der kan bruges ligesom Chromebooks. Måske har nogle forældre nogle liggende, som de ikke bruger mere??

Skolens bygninger er fredede og derfor har de måtte tænke kreativt.
Deres skolebibliotek er en gammel Londonbus. Mega sej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar